Baru-baru ini , aku menerima khabar dari medan , katanya ada lelaki saiz xxl yang dulunya berkuliah di acms , kini telah berubah penampilan , desas desus sudah seperti joe flizzow , memandangkan aku berada di jakarta , kebenaran gosip itu tak dapat aku pastikan , jadi , satu sesi temuramah telah diaturkan , sebagai wartawan blog ini , untuk mengorek kebenaran , dan memandangkan dia tinggal  di medan aku di jakarta , pertemuan itu diaturkan di bali

Pertemuan diadakan di sebuah kafe tepi pantai di bali , ketika waktu sunset , memang layan , dan memandangkan flight frst class aku delay , pertemuan berlaku lewat sedikit , awek2 mat salleh jangan cerita , memang berlambak , aku order es jeruk saja , jejaka besar itu , tak usah cakap , berapa punya banyak makanan dan minuman yang dipesannya , penuh satu meja berpayung carlsberg itu , sebelum wawancara dimulakan , beberapa awek mat salleh berbikini datang ke aku , sambil berkata , 'hye sweety , do u wanna hav fun with us tonight ?? where r u from ??' , aku jawab , 'no thanx , i'm malaysian ' , dia balas ' damn , u look like an italian , believe me ' , aku senyum saja , temuramah dimulakan

Aku : Apa khabaq ?? Hang sihat tak nie ? Aku dengaq hang makin sihat ??
Ajis :  Uisyh , sehat , memang sehat dari dulu , makanan murah murah la katakan
Aku : Nie mesti hang amek suplemen jamu medan sekali nie ??
Ajis : Tu blom try lagi , sat gie kalau ada peluang try la
Aku : Uih , hang jangan wat loklak , kang slim kang hang , seksa
Ajis : Itu yang aku tunggukan , hahaha ( sambil mengusap perut dan menyedut cocktailnya )
Aku : Ni aku nak tanya , apa betui ke aku dengaq kecoh2 kat medan nie hang da gaya macam joe flizzow? pakai kasut putih stylo semua , cuba hang habaq sikit

...bersambung..

Comments

No Responses to “Terjah #1 ( Bahagian 1)”