Sekali lagi hari raya datang, walaupun sudah beberapa hari tetapi kehangatan masih terasa macam hari pertama raya. Mungkin kalian semua tengah sibuk berkunjung ke rumah sanak saudara, makan rendang tak ingat dunia, main bunga api mengalahkan anak kecil, dan ada yang resah gelisah perut buat hal tak tentu pasal angkara minum air gas bikarbonat Madura ataupun F&N sampai perut buncit dengan gas. Walau apa pun layankan aja. Ini hari kemenangan kita bukan?

Bulan ramadhan juga telah lama berlalu, ada masa jumpa lagi, itupun ikut takdir dan ajal masing-masing. Mungkin berkesempatan jumpa lagi ataupun tidak. Hanya tuhan yang tahu. Kepada yang berpuasa penuh, bersyukurlah anda. Minta-minta puasa diterima. Yang puasa ala-ala nak tak nak aja, pandai-pandai lah kalian gantikan. Alasan bermacam, gastriklah, bersetubuh disiang harilah, kentut dalam airlah, itu dan ini. Yang lelaki pun ada yang ambil kesempatan, kata keluar darah haid dan berpura-pura pergi kedai beli kotex. Ingat i tak tahu? Kamu-kamulah. Apa senyum-senyum? Kalau memang lumrah semula jadi tak apa.

Dikesempatan ini, pihak PerseKUTUan dengan berbesar hati ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA. Maaf zahir dan zahir. Batin lain cerita. Kita sama-sama lah maafkan antara satu sama lain. Setiap umat islam di dunia ini bersaudara. Lupakan lah silap dan salah yang dulu-dulu. Buka buku baru. Kalau dendam sangat tak nak maafkan, mampos pi kat hang lah. Pandai-pandai lah settle sendiri.

I pun ada buat salah rasanya. Mengumpat sana-sini belakang orang. Auww kantoi nyahh. Hehe. Kalau ada tercuit mana-mana yang tak patut, hutang yang belum bayar lagi.. halalkan lah ye. :) Faham-faham aja lah. Kosong kosong okay.

Sekali lagi, Selamat hari raya aidilfitri! Semoga kalian semua bergembira selalu yaww.


Comments

1 Response to “Salam Lebaran”

  1. Naddyamal on September 14, 2010 at 10:07 PM

    Selamat Hari raya gak~