" Sebenarnya aku pun tak faham apa yang mereka kat sana tu cuba buat, saya betul-betul bengang bila benda macam ini terjadi. Ini semua mencalarkan maruah kami yang tinggal di pekan Hollywood. Fack! " - James, penduduk pekan Hollywood.


" Dulu kalau tak, ikut kepala gua, nak je buang daerah Pontian tuh dari peta Johor.. Gua dah cakap kat kabinet Malaysia suruh buang je dari dulu. Tapi PM masa tuh, Pak Lah tak bagi.. dia slow talk dengan gua, nanti kalau hapuskan daerah Pontian. Rakyat kita nak makan nenas dari mana? Itu yang buat gua pening tuh.." -  Datuk Seri Abdul Ghani Othman, MB Johor.


" Kalu ikut hati kami, kami nak pindah je dari Pontian nie, duk kat Penang ka, kat Jitra ka, kat mana-mana lah tak pa, itu kami tak kesah sangat. Kami malu sangat bila benda camni jadi. Mana kami semua nak letak muka? " - Penjaja kecil sekitar pontian.


" Saya ada ajukan pertanyaan kepada kerajaan negeri Johor dan menjelaskan bahawa, mereka tak perlu bersusah payah mempopularkan daerah pontian di mata dunia. Memang dari dulu pun, tak ramai pelancong yang ke situ, saya cakap jujur dan berdasarkan fakta, bukan omong-omong kosong " - YB Dato' Ng Yen Yen, Menteri Pelancongan Malaysia.


" Ooh.. berkenaan masalah ni, memang telah memalukan negara. Saya tak tipu. Apa-apa pun.. 1 Malaysia!! " - Datuk Najib Tun Razak. PM Malaysia.


" Mai sini..aku nak habaq kat ang, aku pun dah tak tauuuu nak cakap apa lagi, memang pelaq gila kalau dok wat lagu tuh, wat malu sungguh.. la niii, aku nak pesan sikit kat orang pontian sana, pungkuq hang la weyh!! I Love Saiful Bahari. Peace. " - Anwar Ibrahim.


" Dah lama i tengok.. orang pontian nie memang suka cari masalah, buat malu Malaysia aja. Tak sedar asal usul negeri sendiri. Sekarang tengoklah, sudah dipengaruhi cara pemikiran orang barat. Stress betul." - Ikmal Fayadh, anak jati negeri Perak.




Siapa tak bengang??

Comments

11 Responses to “Berita Terkini.”

  1. Anonymous on March 19, 2010 at 8:00 PM

    hahahaha
    cam cilaka
    lepas nie memang surat x sampai rumah ko payard

  2. AZWAN on March 19, 2010 at 8:28 PM

    gua ske tol pos ni..
    haha...
    hbs r ko yard..nnt mamat pos 2 msti
    merajuk cm boyak..haha

  3. BoYakk on March 19, 2010 at 8:54 PM

    oi gmok
    pungkoq hang
    idop nenas pontian

  4. usus kecik on March 19, 2010 at 10:15 PM

    pergh, orang jitra sah-sah tak terima warganegara pontian.
    apa anda ingat ini kaum muhajirin dan ansar?

  5. POS ptn sdn bhd on March 19, 2010 at 10:33 PM

    pehhhh ang....men kasaq nampak...
    ang memang xsayang lumut....
    tunggu ang kte perang nanti..aku jadi kn lumut 2 padang jarak padang terkukuq la...
    di sini saya mahu membuat pengakuan terbuka secara jujur dan ikhlas..saya muhamad hanis b nordin sgt bangga menjadi anak jati PONTIAN tidak kira ape pn status nya..tunggu la 10 dekad nnt sy jd PM msia sy tukar pontian 2 jd ibu negara msia...kesah ape aku..

  6. Ikmal Fayadh on March 19, 2010 at 11:07 PM

    i cintakan lumut.

    wah! 10 dekad? semangat patriotisme tempatan org pontian sudah naek nampak.

    ahahaha!

    "tanpa nenas, siapalah kami.."

  7. Cik Kiah on March 20, 2010 at 12:27 AM

    ish.. jahatlah fayard nie.

    kesian kat hanis tau.
    haha. tapi, lawaklah~ :P

  8. syz myra on March 20, 2010 at 3:43 PM

    woi, aq ank pontian gak belah benut sane skit... cari nahas ni fayadh, monyet cemetot dekat pun takut, ni nk lwn org pontian... hanis, klu ade gerakan mmusnahkn lumut aq join... bia licin tggl lumut je nnt... warghh

  9. POS ptn sdn bhd on March 20, 2010 at 3:53 PM

    ok...mlm ni kte akan lakukan gerakan bawah tanah....siap sedia r lumut...
    aku akn hapuskn ko dlm peta msia...

  10. Ikmal Fayadh on March 20, 2010 at 3:53 PM

    owh, yg takut monyet tuh bukan i ok.. kak ros da silap org nie.

    dgr cerita time pergi rombongan langkawi dulu, ade org takut kat monyet. haaa.. itu baru org pontian!! haisshhh

    sapa lak kak ros nih?? =.='

  11. AZWAN on March 20, 2010 at 11:58 PM

    spa kak ros nih??
    boyak..aku ckp btoi pa...
    mna da salah....
    btw..hanis, jgn risau..
    sbg ank penang..aku sokong pejbt pos pontian..hehe..
    pa lagi..g ah balun lumut 2...
    kasi kipeh skit......