Setiap orang mempunyai sifat kasih sayang sesama manusia itu sendiri. tidak kesahlah, kau gay, lesbian, gaybian, separuh gay, mahupun separuh lesbian. Tapi sedarlah, hubungan sesama jantina yang sama yang akan menjerumuskan diri ke lembah hina, tidak akan mendapat keberkatan dari illahi. itu cinta terlarang. okay, dalam entri ini, aku bukan nak ceritakan pasal cinta terlarang, cinta gay, cinta lesbian dan ketika cinta bertasbih II.

ini tentang kita. cinta antara kita. dulu, masa first masuk pre-med, bukan maen lagi malu-malu kucing. tapi sekarang, wah! makin rancak kedengaran cerita panas dimana-mana. macam bermimpi pun ada. nak mempercayai benda yang yang sememangnya susah nak dipercaya. ish, dah la, aku malas nak tulis panjang-panjang nih, nanti ayat jadi macam ayat keling skudai johor. ini realiti atau skandal? kau fikirkan sendiri. mari kita terjah!


CINTA 1.
Cowok nih tinggl di johor, tak tahu kat belah mana. tapi yang pasti bukan kat pontian dan skudai.itu memang pasti. Cewek pulak orang johor gak. wah! ini satu kebetulan bukan? tapi dgr kata cewek nih tinggl di shah alam. hurm.. melalui sumber yang boleh dipercayai, mereka mula rapat sejak datang ke tanah medan ini. pergi makan malam bersama. candle light dinner mungkin? semakin hari, semakin rapat. tapi ini juga tak bermakna mereka sedang bercinta. ah! mustahil. confirm. tengah dalam proses tuh, kayuh slow-slow bang.

CINTA 2.
Cinta ini di semananjung tanah melayu. tapi dengar kepanasan sampai ke sini. dasat2. bile ditanye, 'eh,mne ada la...kiteorang just kawan-kawan je okay. tiada lebih dari itu..' menurut sumber, cinta antara mereka semakin berputik, siap anta sampai umah lagi, rumah cewek nih kat kedah. cowok ini agak hensem, kacak,macho, rambut ala-ala noh hujan. bang, aku skandal satuuuu. pergh! sumpah, kalah kemachoan kau. Mang, jaga anak orang baek-baek. Peace.

CINTA 3.
hah!, ini cerita yang paling hot kalu you all nak tau. pertama kali dengar, tak terkata.kaku. hanis pernah meluahkan perasaan pabila terdengar cerita ini. "gua, macam tak percaya dowh, tolonglah katakan yang ini mimpi. tolong.." dulu, dia, munjir anak si dali dali, dengan bdk skudai sorang nih, bukan maen lagi nak tackle cewek nih. ade hati la konon. tak sedar diri, dah la tak tough, hitam, buncit lak tuh. munjir sorang je six-pack. erm, kalian semua boleh lupakan si dia. dia telah jumpa lelaki yang jauh lebih hebat dari kalian. percayalah..ini bukan mimpi. Syeera, telah jumpa papadomnya.

CINTA 4.
Eime she. satu nama yang comel. secomel orangnya.cuteeee gitu. mengambil jurusan nursin dan dan sangatlah sesuai dengan seorang rakan kita, kini, kedengaran ceritanya, hangat dilamun cinta. antara UKRIDA dan ACMS. walaupun terpisah dengan lautan yang luas. tiada yang dapat menghalang cinta mereka berdua. mereka cakap ini cinta sejati. skype menjadi tempat melepas rindu. i rindu you. you rindu i. auwww..mawi, apa khabar durian kau?


erm,ini sahajalah yang dapat aku terjahkan pada masa ini. kalian juga tahu bukan, ramai juga rakan-rakan kita yang telah sangap dilanda badai cinta. tak kira baru ataupun sudah lama dan tidak perlu semua orang tahu ataupun diketahui semua orang. biarkan lah. janji mereka bahagia. kita doakan bersama. amin.. hanya sebagai pesanan dan renungan, sayangilah orang yang telah menyayangi kau, terimalah pasangan anda seadanya dan hargai dengan penuh kaseh sayang. jagalah perasaan masing-masing, maafkan sesatu sama lain. setiap hari sayang. nescaya, kau akan berasa bahagia dengannya.


"mati tanpa cinta, ibarat mati dengan penuh dosa - Victor Hugo"
Image and video hosting by TinyPic

Comments

4 Responses to “c i n ( T ) a”

  1. Anonymous on December 11, 2009 at 10:38 PM

    maen kasar nie....
    mas, nasi padang pake kaki ya, enggak pake sayur, sedeng aja,teman saya fayard itu pingin bener makan kaki

  2. Ikmal Fayadh on December 12, 2009 at 8:07 PM

    mas, jgn lupa sama air mandi jumbo ya.

  3. Unknown on December 13, 2009 at 12:30 AM
    This comment has been removed by the author.
  4. munzir on December 15, 2009 at 8:05 AM

    L H N T... kuar nama aku plak.. hahahaha cam cibai...